Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
gilles prieur / creative director
gilles prieur / creative director
  • Direction artistique, conception-réalisation, bandes-annonces, habillage, créations. All television images and videos on this site remain the full Copyright of their respective broadcasters. more videos : vimeo.com/gillesprieur
  • Accueil du blog
  • Créer un blog avec CanalBlog
Publicité
26 avril 2012

WEEDS : How to refresh an old series...

How to create the surprise when you launch an already multi-aired series. With the acquisition of Weeds for Sundance France, it's a great opportunity to reappropriate this unconventional series, still creating polemic in France. The first teaser's goal...
Publicité
Publicité
27 février 2012

THE SLAP : Violent beauty

Launching a series as THE SLAP, the critically acclaimed australian series (5 AACTA 2012), is not such an easy thing ! The pitch is just about an adult slaping a kid. This small event will change totally the life of families and friends forever. How can...
12 décembre 2011

Great AMC series : Great stuff for Sundance Channel Europe !

Sundance Channel is the property of AMC Networks, which gives access to AMC catalogue for international market. In France, Sundance Channel will launch in january the great Series THE WALKING DEAD. In Nederlands, Greece and Poland, it's the huge opportunity...
15 octobre 2011

MAD MEN : The emblematic series of Sundance Channel

For the launch of the second season of Mad Men on Sundance Channel France, my first concern was to mix the Sundance Channel identity with the Mad Men one. Mixing up of Clarendon font and red/black color codes was one of the solutions. It was also the...
21 juillet 2009

Opération Bikini sur Real Time

Comment mettre en valeur une programmation spéciale pour l'été composée d'émissions diététique, santé, fitness aux noms multiples et variés et donc impossibles à mémoriser pour le téléspectateur ? En créant une nouvelle marque globale, évocatrice, avec...
Publicité
Publicité
14 juillet 2009

La semaine des requins sur Discovery

C'est un des marronniers de la grille : chaque année en août, la semaine des requins revient sur Discovery. Comment rendre glamour à l'antenne un événement qui ne l'est pas vraiment ? En jouant le décalage et l'humour !
3 janvier 2009

Un nouveau format pour Discovery : les Pointers

Comment donner du rythme à l'antenne, casser la routine bande-annonce/publicité, interpeller le téléspectateur et créer une certaine complicité avec lui ? Réponse avec les POINTERS : Des teasers courts, humoristiques, faciles à réaliser, dès le moment...
17 novembre 2006

Desperate Housewives sur M6

L'arrivée de Desperate Housewives sur M6 était un très gros événement pour la chaîne... Le hic, comment faire oublier la première diffusion sur Canal + très médiatisée... L'abondante revue de presse fournira déjà une première piste. Pour inventer un nouvel...
Publicité
Publicité
Publicité